Sprawdź oceny

Najczęściej czytane

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Wyjazd integracyjny klasy humanistycznej

Dnia 11 września o godzinie 7:45 uczniowie klasy 1a wraz z p. Pawłem Cichockim oraz p. Anną  Radomską-Marczewską zebrali się na zbiórce pod naszą szkołą. Po krótkim spotkaniu informacyjnym oraz modlitwie ruszyliśmy do autokaru. Odjechaliśmy spod szkoły około godziny 8:15. Pierwszym punktem na naszej mapie zwiedzania była miejscowość o nazwie Szydłowiec. Do celu dojechaliśmy koło godziny 11:30. W tym pięknym miejscu zwiedziliśmy renesansowy ratusz, kościół farny oraz synagogę garbarską i żydowski kirkut z macewami. Zabytki zrobiły na każdym wielkie wrażenie.

Z Szydłowca wyjechaliśmy koło godziny 11:00. Mniej więcej pół godziny zajął nam dojazd do Skarżyska-Kamiennej. Udało nam się zwiedzić tam Muzeum Orła Białego oraz nawiedzić Bazylikę Matki Boskiej Ostrobramskiej. W muzeum obejrzeliśmy ekspozycję w budynku oraz w plenerze. Wystawiony tam został głównie sprzęt wojskowy. Była to nie lada gratka, gdyż jest to jedna z największych kolekcji militariów w Polsce. Po fascynującej lekcji z przewodnikiem udaliśmy się na dalsze zwiedzanie oraz modlitwę do Bazyliki Matki Boskiej Ostrobramskiej. Bazylika ta posiada kopię wileńskiej Ostrej Bramy. Kolejnym miejscem, do którego się udaliśmy był Zamek w Chęcinach. Na miejscu byliśmy koło godziny 13:30. Zamek został postawiony na przełomie XIII i XIV wieku. Pełnił on funkcje polityczne, gospodarcze oraz militarne. Przez wiele lat był również więzieniem. Według legendy w nocy straszy tam Biała Dama. Po zwiedzaniu obejrzeliśmy pokaz średniowiecznego tańca. Koło godziny 15:00 opuściliśmy zamek. Niestety z powodu opóźnienia musieliśmy przełożyć zwiedzanie Opatowa na kolejny dzień. Koło godziny 18:00 dojechaliśmy do miejscowości Święta Katarzyna, w której to mieliśmy nocleg. Po zakwaterowaniu zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na zajęcia integracyjne. Dzięki różnorodnym zabawom lepiej poznaliśmy naszych kolegów z klasy oraz pana wychowawcę. Po świetnej zabawie udaliśmy się do pokoi. O 22:00 była cisza nocna. Po dniu pełnym emocji bez problemu udało się zasnąć każdemu.

Dzień 2

Wstaliśmy koło godziny 7:30. Od rana padało. Śniadanie odbyło się o 7:35. Na wspólnym posiłku byli już obecni panowie dyrektorzy, którzy tego dnia towarzyszyli nam w naszej wycieczce. Po posiłku udaliśmy się do autokaru i pojechaliśmy w góry do miejscowości Święty Krzyż. Niestety, gdy wysiedliśmy z naszego środka transportu, to wciąż padał deszcz. Podczas drogi do zespołu klasztornego benedyktynów, wzięliśmy udział w drodze krzyżowej. Około godziny 12:00  doszliśmy na miejsce, gdzie czekał już na nas pan przewodnik. Po zwiedzaniu udaliśmy się do kaplicy, gdzie każdy z nas mógł pomodlić się i ucałować relikwię Drzewa Krzyża. Przed tym wydarzeniem tutejszy ksiądz przybliżył nam historię relikwii. Po błogosławieństwie relikwiami udaliśmy się na mszę świętą. Po Eucharystii poszliśmy na ciepłą herbatę do kawiarenki. Po wypiciu napoju i ogrzaniu się, ruszyliśmy zwiedzać grób księcia Jeremiego Wiśniowieckiego, który znajdował się w klasztornej krypcie. Po zwiedzaniu udaliśmy się do autokaru. Kolejnym celem był Opatów. Zwiedzaliśmy tam Kolegiatę św. Marcina. Jest to kościół z romańskim głównym portalem osadzonym na gotyckim portalu. Po zwiedzaniu rynku wróciliśmy do Świętej Katarzyny. Czekała tam już na nas ciepła obiadokolacja. Po posiłku obejrzeliśmy film o Wykusie. Po projekcji czekało na nas ognisko, przy którym miło spędziliśmy czas. Razem z wychowawcą rozmawialiśmy na wiele ciekawych tematów. O 22:30 wszyscy razem zakończyliśmy dzień modlitwą w kaplicy. Po modlitwie zaś wszyscy udali się do pokojów i wyczerpani trudnym, aczkolwiek ciekawym dniem poszli spać.

Dzień 3

To był już ostatni dzień naszego wyjazdu. Wstaliśmy około godziny 7:30, aby nie spóźnić się na śniadanie. Po konsumpcji wszyscy spakowali się. Około godziny 8:00 udaliśmy się na zwiedzanie Świętej Katarzyny. Obejrzeliśmy min.: kapliczkę, w której na ścianie podpisał się  Stefan Żeromski. Około 9:00 opuściliśmy miejscowość, która gościła nas przez ostatnie dwa dni i udaliśmy się na Wykus. Naszą uwagę najbardziej przykuła kapliczka z Obrazem matki Boskiej Bolesnej, która upamiętniała poległych w walce o Ojczyznę. Na jej ścianach umieszczono 123 pseudonimy żołnierzy, którzy oddali życie za Wolną Polskę. Kolejnym celem naszej podróży był Bodzentyn. Zwiedziliśmy tam ruiny zamku biskupów krakowskich oraz kościół parafialny Wniebowzięcia NMP. Po zwiedzaniu udaliśmy się z powrotem do autokaru. Około godziny 11:15 byliśmy już w Wąchocku i zwiedzaliśmy opactwo cystersów. Byliśmy pod wrażeniem ogromu pracy mnichów. Zwiedzanie opactwa trwało do godziny 12:25. W drodze do Orońska kończyliśmy karty pracy, które wykonywaliśmy również na wieczorze integracyjnym. Koło 15:50 udało nam się dojechać do Centrum Rzeźby Polskiej. Zanim udaliśmy się na spotkanie ze sztuką, zjedliśmy obiad. Potem zobaczyliśmy Muzeum Rzeźby Polskiej oraz oranżerię. Według wielu był to najciekawszy punkt wycieczki. Po zwiedzaniu pojechaliśmy już bezpośrednio do Warszawy. Na miejscu byliśmy około godziny 18:00. to była fantastyczna wycieczka.