Zielona szkoła - Spisz

Dni 17-20 czerwca 2018 roku intensywnie upłynęły uczniom klasy II A Archutowskiego, a wszystko dzięki wyjazdowi na Spisz w ramach zielonej szkoły. Niedziela, dzień wyjazdu, rozpoczęła się od podróży pociągiem z Warszawy do Krakowa. W mieście królów przesiedliśmy się z szyn na asfalt i pomknęliśmy autobusem podmiejskim relacji Kraków Główny – Bukowina Tatrzańska. Po opuszczeniu autobusu w Czarnej Górze ruszyliśmy marszem w stronę Ośrodka Rekolekcyjno-Wypoczynkowego Ojców Marianów w Rzepiskach.

Na miejsce dotarliśmy około godziny 14:00. Po obiedzie zajęliśmy się kontemplacją widoków, a uczestnicząc we mszy świętej w tym przepięknym miejscu, mogliśmy poczuć bliskość Boga.

Kolejne dni spędziliśmy wędrując, zwiedzając i… pływając. W poniedziałek przez Łapsze Niżne i Niedzicę dotarliśmy do Sromowiec Wyżnych, gdzie weszliśmy na tratwy, i słuchając opowieści flisaków pokonaliśmy przełomem Dunajca 18 kilometrową trasę do Szczawnicy. Po przepysznej kolacji zajęliśmy się pogłębianiem relacji koleżeńskich. Wieczór umilił nam przepiękny zachód słońca. Następnego dnia, wędrując przez Pawlikowski Wierch oraz Łapsze Wyżne, dotarliśmy do Niedzicy, gdzie zwiedziliśmy pochodzący z XIV wieku węgierski zamek – Dunajec. Następnie odbyliśmy przyjemny rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim oraz zasililiśmy nasze żołądki goframi i lodami. Po powrocie do ośrodka dopingowaliśmy naszych piłkarzy w konfrontacji z Senegalem oraz po raz kolejny delektowaliśmy się widokami.

W środę, zaraz po śniadaniu ruszyliśmy na autobus do Krakowa. W Grodzie Kraka spędziliśmy kilka godzin, oczekując na pociąg do Warszawy, w której ostatecznie zameldowaliśmy się ok. 23:00.

Przez te cztery dni spędzone w przepięknych okolicach zbliżyliśmy się do Boga i do siebie nawzajem, mam nadzieję, że będziemy długo wspominać tą zieloną szkołę.