Wyjazd integracyjny klasy humanistycznej

W dniach od 19 do 21 września wyjechaliśmy na wyjazd integracyjny w Góry Świętokrzyskie. Spod szkoły ruszyliśmy o godzinie 7:00 rano. Po drodze czekały na nas różne ciekawe miejsca. Jako pierwszą zwiedziliśmy letnią rezydencję Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Po około godzinie jazdy autokarem dotarliśmy do Kielc, gdzie mieliśmy okazję podziwiać Pałac Biskupów Krakowskich, a w nim jedyne w swoim rodzaju sanktuarium Marszałka Józefa Piłsudskiego.

Niedługo potem dotarliśmy do wsi o nazwie Tokarnia, gdzie mieści się skansen polskiej wsi. W trakcie jego zwiedzania mogliśmy obserwować stare chaty, wiatraki oraz apteki czy sklepy. Po około dwugodzinnym zwiedzaniu zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji. Następnie ruszyliśmy już prosto do Świętej Katarzyny, gdzie czekał na nas obiad. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień wyjazdu.

Następnego dnia po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy na szlak prowadzący do sanktuarium Świętego Krzyża. W trakcie drogi pomodliliśmy się drogą krzyżową. Po dotarciu na Łysą Górę zwiedziliśmy klasztor oraz muzeum misyjne. Zmęczeni wędrówką zostaliśmy zaproszeni przez pana dyrektora Tomasza Kowalczyka na ciasto. Po uzupełnieniu energii musieliśmy wrócić do Świętej Katarzyny. Po drodze zobaczyliśmy jeszcze mumię Jaremy Wiśniowieckiego. Późnym popołudniem dotarliśmy na obiad, po którym spędziliśmy miło czas przy klasowym ognisku z kiełbaskami i gitarą.

Trzeci dzień wyjazdu oznaczał dla nas powrót do domu. Rano po posiłku wyjechaliśmy w stronę Warszawy. W drodze powrotnej znów czekało na nas dużo atrakcji. Na początek pojechaliśmy jeszcze na polanę Wykus by oddać hołd partyzantom walczącym w obronie naszego kraju. Kolejnym punktem był klasztor Cystersów w Wąchocku. Szczególe wrażenie zrobił na nas piękny dwunastowieczny kościół. Po zwiedzaniu klasztoru trafiliśmy do Pałacu Józefa Brandta w Orońsku. Mieliśmy okazję zobaczyć tam piękne meble oraz obrazy, a także przespacerować się po ogrodzie otaczającym pałac. Do Warszawy dojechaliśmy około godziny 18:00. Wyjazd udał się w stu procentach, na pewno będziemy mile wspominać wspólnie spędzone chwile.